lunes, 28 de diciembre de 2009

Representació d’una situació: Bulling


L’Anna Díaz, l’Alba Orna, la Sandra Cañete, la Lídia Iglesias i jo, la Sandra, vam preparar una dinàmica per a tractar un tema una mica delicat, però q ue hi és present actualment a diari: el bullying.
L’activitat va consistir en que tots havíem de fer de nen, menys dos, un feia de professor/a i l’altre de nen marginat. Vam repartir gomets als fronts de tots els components del seminari, un grup de quatre persones portaven el mateix color de gomet i un altre grup portava un altre color, i només va haver un de nosaltres que va portar un gomet de un color que no era repetit, per tant no sabía amb qui adjuntar-se. A sorts vam escollir a la professora que en aquest cas va ser la Nàdia. Aquesta, va surtir de classe i tots nosaltres vam simular la situació d’una aula de primària en el cas que hi haguèssin dos grups i un nen sol, i veure com es riuen d’ell i posen mil excuses per no anar amb ell. La veritat hem de reconèixer que s’ho vam posar complicat a la professora, no sabía com solucionar aquesta situació.
Bé doncs un cop realitzat el simulacre vam seure tots a les catires i vam parlar del tema i vam intentar treure solucions per a acabar amb aquella situació i les que vam trobar van ser les següents:
- Separar els grups per números en comptes de per gomets de colors
- Fer que els marginats escollin els components del seu grup
- Deixar el nen dins de classe i preguntar-li davant de tots els seus companys com es sent.
- Demanar als nens que facin una redacció sobre com solucionar la situació d’un nen marginat.
- Fer una redacció sobre com reaccionaria jo si hem fèssin bullying.
- Veure una pel·lícula sobre el bullying o algún anunci d’aquesta temàtica.
Per concluir m’agradaria comentar que va ser una activitat molt entretinguda i dinàmica en la que vam participar tots cooperant per buscar solucions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario