viernes, 30 de diciembre de 2011

Altres tipus d'aprenentatge

APRENENTATGE AUTÒNOM

En Pau Nin, el Roc Molina, la Clara Boix i l'Ester Aldehuela han treballat l'aprenentatge autònom. Aquest concepte consisteix en aprendre a partir de la pròpia inciativa. Sovint es confon el terme autoaprenentatge i aprenentatge autònom. L'aprenentatge autònom és aquell que realitza un mateix sense cap tipus d'ajuda, en canvi, l'autoaprenentatge ofereix alguna ajuda que guia a aconseguir aquest.

LIFELONG LEARNING

La Regina Beltran, l'Adrià Pérez i la Mónica de Haro ens han presentat l'aprenentatge Lifelong learning. Aquest concepte es refereix als aprenentatges que es van adquirint al llarg de tota la nostra vida, mai deixem d'aprendre i sempre continuem formant-nos.

APRENENTATGE ENTRE IGUALS

L'Eva Ladevesa, la Mar Gascó i l'Encarni Bosch ens han presentat el concepte d' Aprenentatge entre iguals. Aquest aprenentatge permet que persones que són al mateix nivell d'aprenentatge puguin aprendre alhora i enriquir-se dels coneixements de l'altre.

EDUCACIÓ FORMAL NO FORMAL I INFORMAL

Tal com ens diu el grup de l'Elisabeth Torras a l'entrada publicada al blog de l'aula +3TIC aquests aprenentatges són els següents:
  • Educació formal: aprenentatge ofert normalment per un centre d'educació o formació, amb caràcter estructurat i que conclou amb una certificació. L'aprenentatge formal és intencional des de la perspectiva de l'alumne. Ex: l’escola, universitat, autoescola, escola oficial d’idiomes.
  • Educació informal: aprenentatge que s'obté en les activitats de la vida quotidiana relacionades amb el treball, la família o l'oci. No està estructurat i normalment no condueix a una certificació.
  • Educació no formal: aprenentatge que no és ofert per un centre d'educació o formació i normalment no condueix a una certificació. No obstant això, té caràcter estructurat (en objectius didàctics, durada o suport). L'aprenentatge no formal és intencional des de la perspectiva de l'alumne. Ex: les xarxes socials, el barri, els amics, la família..
L'APRENENTATGE SIGNIFICATIU

La Paula Antonell, el Josep Fosalba, el Xavi Costa i l'Oscar Garcia ens han presentat l'Aprenentatge significatiu.
Aquest mètode consisteix en partir dels coneixements previs dels alumnes i anar a parar amb allò que l'alumne ja sap per tal de modificar-ho i enriquir-ho.
APRENENTATGE SITUAT

L'Anna Díaz, l'Alba Mayol i l'Helena Vall ens han presentat l'Aprenentatge situat. Aquest aprenentatge situa la seva atenció en solucionar problemes i situacions de la vida real, és a dir, experiències relacionades amb l'entorn.

No hay comentarios:

Publicar un comentario